2008-09-21

Låt kärleken växa

Var i Gävle och upplevde den magiska föreställningen Låt kärleken växa med Thomas Di Leva på ett fullsatt Spegeln. Vi satt på första raden tätt inpå och på samma golv som utgjorde scenen, vilket bidrog till en mycket intim känsla. Hade egentligen tänkt se föreställningen i Uppsala där den går i månadsskiftet oktober-november, men biljetterna dit tog slut alltför fort. Och när Låt kärleken växa kommer till Stockholm är jag på annan ort. Så det fick bli Gävle istället. Jag höll emellertid på att sjabbla bort även detta tillfälle när jag missade att hämta ut mina bokade biljetter till fredagens föreställning i tid, och började då nästan tro att det inte var meningen att jag skulle få se den här föreställningen, men så fick jag tag i biljetter till lördagen istället.

Di Leva och gitarristen Fredrik Blank bjuder oss på en underbar och egenartad föreställning. Under den ganska långa kvällen spelas några av mina favoriter bland Di Leva-låtar såsom Miraklet, Vad är frihet, Hoppets röst, Everyone is Jesus, Vem ska jag tro på, mfl. Och så nya låten Öppnar mitt hjärta. Dessutom bjuder Di Leva på reflektioner kring bland annat livet, kärleken, kärnstridsspetsar och FRA. Han ger mig chansen att äventyra det körkort jag nyss återfått i en släppa-taget-övning. Han bjuder på frukt, magi och frågestund. Och så hinner han med att avslöja meningen med livet. När hela publiken står upp, klappar takten och sjunger Everyone is Jesus känns det mäktigt.

3 kommentarer:

Filosofia sa...

Vad kul! Jag ska se föreställningen i Uppsala :-)))

Anton Larson sa...

Vad kul! Då har du något att se fram emot.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.