2009-04-11

Det jag är rädd för

det jag är rädd för
är att förlora rädslan
jag tror att jag är

4 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst, man kan få ångest pga utebliven ångest... om man nu vant sig vid att vara rädd jämt.

/svensson

Anton Larson sa...

Fast jag tänker mig rädslan som något som går djupare än ångest. Själva fundamentet på vilket ångesten måste byggas. Och den rädslan kan finnas där, även om ångesten är helt bortblåst.

Det som dök upp i min tanke var att rädslan är något jag identifierar mig med, och därför är rädd att förlora. Utan den vet jag inte vem jag är.

Anonym sa...

Ja! Det första som slog mig när jag kom från Hawaii efter första turen, att vem är jag då om jag inte är min historia, mina rädslor och mitt offrande. Hisnande! Nelson Mandela formulerade ett citat om något med att den största rädslan vi har är inte för mörkret utan för vår egen kraftfullhet och vårt ljus...
Kram
/Alexandra

Anton Larson sa...

Ja Alexandra, vårt eget ljus kan verkligen vara skrämmande. Mörkret känner man alltför väl, men ljuset...