2007-12-27

Musik efterlyses

Florians satsanger brukar alltid avrundas med lite musik. Jag kommer vara ansvarig för ljudet under retreaten i Indien och jag är på jakt efter passande musik. Han har visserligen en Ipod full med låtar som jag kan använda, men jag hittar gärna nya uppslag. Musiken jag är ute efter skall helst vara av det lugnare slaget och om den inte är instrumentell, så skall texten vara "meningsfull" i sammanhanget och helst på engelska.

För att ge en vink om vad jag är ute efter listar jag några exempel jag gillar:
Steven Walters - Just this moment
Kirtana - Blessed Life
Jason Mraz - Life is wonderful
The Beatles - Let it be
Anna Ternheim - My secret
Madonna - Nothing fails

2 kommentarer:

Anonym sa...

check out vereesh och Shim shai (http://www.shimshai.com/home.html)... Osho.... John Frusciante...David Whyte... kultiration...

Kärlek,
anna

Anton Larson sa...

Tack Anna, skall kolla in.
Kärlek.