2009-02-24

Ragnarök

Vad är det som händer?
Marken rämnar under fötterna
och det är svårt att hålla balansen.
Så jag ramlar.
Slår mig lite.
Reser på mig.
Ramlar igen.
Och så håller det på.

I detta kaos
vill du veta
vad jag tror om framtiden.
Du säger det är viktigt
för dina planer.
Vilka jävla planer?
Är det dem som vi ska stå på,
så att vi inte förlorar fotfästet,
när jorden går under?
Antingen störtar du med mig,
eller så får du väl stå kvar och planera.
Hur som helst
kommer vi alla att dö,
även uret på väggen.

Nu är det hög tid att vakna.

3 kommentarer:

Visa Vägen sa...

Ja, att stå stadigt på framtids-planer lär vara ungefär lika lätt som att stå stadigt på vingen av ett flyg-plan som rusar fram genom luften...

Vi behöver en stadigare grund än planer att stå på när hela världen faller i bitar omkring oss - just nu.

/Svante

Anton Larson sa...

Ja, och vad är stadigare än att falla fritt?

Visa Vägen sa...

Ingenting!!

/Svante