2006-08-17

Gräsänklingskväll

Louise är på tjejmiddag. Jag skulle egentligen ha följt med, men så fick hon höra att det ju var en tjejmiddag. Så då könsdiskriminerade jag mig själv från sällskapet. Det hade varit trevligt att vara med, men det gör mig inget.

Middag på egen hand avklarad. Diskmaskinen står och går ute i köket. Det gurglar i vasken.

Jag har precis premiärdruckit Yogi Tea Choco Mexican Spice. Visst var det gott, men fortsättningsvis blir det nog mest Classic Cinnamon Spice, Himalaya Sweet Harmony och Breathe Deep som har blivit favoriter.

Provade att kolla lite på TV. Det var ett tag sedan. Precis när jag slog på började filmen Murder by Numbers på sexan. Jag kollade ett tag, men den var inte så bra, så jag lade ner. Zappade till en annan kanal. Orkaner. Stängde av. Nuförtiden känns det nästan bättre att kolla på TV:n när den är avstängd.

Köpte två böcker idag förresten: Sanna Ehdin "Sluta kämpa - Börja leva!" [ISBN: 9137128566] och Michael Tse "Qigong för ett hälsosamt liv" [ISBN: 9153427130] (Jag var in på Åhléns och köpte dem helt oplanerat. De är visst mycket billigare på tex. adlibris.com.) Bläddrade lite i Sannas bok och den kan nog ge lite inspiration, även om det kändes lite som att jag hade behövt den bättre för länge sedan. Fast då hade jag å andra sidan aldrig tagit den till mig.

Qigong-boken verkade spännande. Sen kan man ju alltid fundera över vad vitsen är med att läsa om Qigong...

Nu skall jag meditera lite och sedan sova. Jag brukade ha väldigt svårt att somna ensam förr, så det ska bli intressant.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag använde mej av Qigong när jag väntade och födde andra barnet...
som ett sätt att slappna av.
fungerade.
hoppas du somnade gott...

Anton Larson sa...

Det blev inte så mycket till meditation, men jag somnade gott till de lugnande tonerna av Peru.

Anonym sa...

Vill tacka för kommentaren i min blogg och är mycket glad för att du kommit till insikt med dig själv, hoppas jag snart kommer så långt.Tänkte även säga att boken av Sanna verkar vara något för mig....så jag ska nog springa och köpa mig ett ex. Ha det så bra, kramar *lev*

Anton Larson sa...

Tack! *lev*!