2006-08-30

Jag hjälpte en tant över gatan (call me crazy!)

Jag hjälpte en äldre dam över gatan idag. Jag bara hejdade mig i min raska promenad och hjälpte henne genom att visa och trycka på den knapp vid övergångsstället, som hon stressat och förtvivlat försökte hitta på trafikljusstolpen.

Varpå jag blev pikad av mina kollegor till lunchsällskap.

Det normala hade förstås varit att ignorera damen så gott som möjligt. Möjligen, möjligen kommentera hennes tafatthet som ett uppslag till ett skojfriskt samtal med mitt sällskap. Men att verkligen försöka ge henne, en okänd gammal tant, en gnutta hjälp?

Jag fick bära scoutstruten i flera meter innan incidenten glömdes bort i bruset.

3 kommentarer:

Anonym sa...

nåja du fick iaf scoutstruten, vilken du säkert bar med stolthet.
dom andra...tssss....dom fick bara varsin dumstrut.
tycker då jag. ; )

Anonym sa...

fy fan! jävligt otrevligt! är de berusade på arbetstid?

Anton Larson sa...

nea,
scoutstruten bar jag mest med förvåning

lillebror,
nej, jag är rädd att de är som folk är mest