2006-08-14

Valet

där bakom dörren
väntar det okända mig
vilka skor tar jag?

9 kommentarer:

Anonym sa...

tänk att frågan om skoval hör till det väsentliga i livet.
kanske tur för oss som inbillar oss att det är så mycket mer... ; )

Anton Larson sa...

Många ägnar hela livet åt att välja skor. Andra ägnar det åt att välja dörrar. En del ägnar det åt att gissa vad som finns bakom.

Anonym sa...

själv filar jag på mina fötter och på orden.
till någon nytta?
nej.
inte till någon nytta alls...

Anton Larson sa...

Till vilken nytta är då nyttan?

Anonym sa...

tja...själva upprepandet(av ord och handlingar) igenochigenochigen håller ångesten på avstånd.
delvis.
hmm.....ibland verkar det som om alla(?) andra utom en själv/jag fattat vad "det" handlar om.
fast så enkelst är det ju så klart inte...
vad ägnar du dej åt själv...?

Anton Larson sa...

Jag brukade ägna mig åt att rista små intrikata mönster i dörren. Ibland försökte jag kika genom nyckelhålet. Plötsligt en dag, när jag försökte kolla genom nyckelhålet, kom jag åt handtaget. Dörren for upp och jag föll igenom.

Numera ristar jag åter små intrikata mönster. Jag gör det tills jag känner för att göra något annat. Jag har inget bättre för mig.

Anonym sa...

små intrikata...
aha.
ja ja
vi får väl fortsätta med det vi gör då.
du ristar så smått och jag filar vidare...

Anonym sa...

jo, jag glömde säga:
gillar ditt sätt att...."tänka" eller om det vet jag ju iofs inget.
menar ditt sätt att uttrycka dej.

Anton Larson sa...

Du rår väl inte om att du tycker så, men tack ändå!