2007-09-15

Inte lika fritt fall

Hela den här veckan har bitvis känts som en olycka som väntar på att hända. Jag har varit ur balans såväl på jobbet som hemma.

Så idag blev jag avkastad av hästen jag red ute i de kraftiga vindbyarna. Hon och hennes kompis blev mäkta uppspelta av blåsten och till slut skjutsade hon mig fysiskt ur balans och eftersom jag fastnade lite i stigbygeln föll jag inte så där handlöst fritt och bra, utan damp ned med huvudet i marken. Det var ganska mjukt i backen och jag hade hjälm på mig denna gång, så det gick ju bra ändå, men det är inte utan att jag känner mig lite nedtagen på jorden så att säga.

Nu ska jag laga lite god mat och försöka flyta lite medströms istället resten av kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

panta rei.
medströms låter som min melodi.
när jag nu inte spelar nåt med nick cave.
eller r&bdrottningen mary j.