2007-09-01

Räddningsoperation

Jag älskar hur du, när du hittar en hösttrött fluga som är för trött för att flytta sig undan middagsdukningen, inleder en räddningsoperation. Flugan förs varsamt ut i köket där den placeras på en liten bit fuktat hushållspapper på en sockerbit. Sveriges tröttaste fluga skall bli, om inte Sveriges piggaste, så i alla fall bra mycket piggare än nu.
Jag älskar hur du, till skillnad från min initiala känslokalla reaktion "släng ut honom", tar den utmattade flugan till ditt hjärta och gör ditt bästa för att ge den en så dräglig tillvaro och så goda rehabiliteringsmöjligheter som möjligt.
Jag älskar hur du väcker mitt goda hjärta och får mig att känna att om vi kan återuppliva den här flugan eller åtminstone ge den ett riktigt bra slut, så är det värt väldigt mycket.

Det är kärlek.

2 kommentarer:

Anonym sa...

flugor tränar in sin död innan det är dags på riktigt, (eller det är vad jag läste någonstans)!

Anton Larson sa...

Den här krabaten tränade övertygande.