2008-08-30

Lite mer Kjell Bergqvist

Jag får ofta höra att jag är snäll. Jag kan nästan bli lite trött på det. Speciellt när det egentligen betyder du är mesig, men det passar mig ganska bra just nu. Någonstans håller något lyckligtvis ändå på att förändras. Min messnällhet får ge upp lite plats åt lite mer rakryggade kvaliteter. Det är bra. Jag behöver lite mer av Kjell Bergqvist kan jag tänka ibland. Jag hittade det här sköna filmklippet som jag inspirerar mig med ibland när jag känner mig lite för snäll.



Dock fegade jag ur och praktiserade inte detta i tisdags när jag på ett kundmöte av kunden fick min tekopp utstjälpt över mina papper och i mitt knä. Istället var jag så där snäll som vanligt och torkade upp sörjan. Inte för att det gjorde mig något, men det känns som om det hade blivit lite mer spännande och dynamiskt om jag hade gjort som Kjelle.

Inga kommentarer: